woensdag 11 augustus 2010

Wat is goed voor me....


Zo ging mijn zoektocht door. Ik kreeg een boek, later nog meer boeken, in handen over wat in de bijbel staat over eten. Dan kom je tot de ontdekking dat alles wat voor de Israëlieten toegstaan was te eten, overeen komt met de wetenschap in deze tijd. Bv over geen vet eten enz.
Ik vond het heel interessant om te lezen en heb er veel aan gehad. Het veranderde mijn denkpatroon van: is dit slecht voor mijn lijn? in: is dit gezond voor mij? Dit is nu al zeker tien jaar geleden. Ik ben zeker nog te zwaar - ik snoep te graag.... - maar heb in ieder geval geen last meer van jojoën. Goed, dit alles was een opstapje naar waar ik me nu in het verdiepen ben:
De - meestal schadelijke - toevoegingen in ons eten.......

2 opmerkingen:

Dicky Leeuwestein zei

Heb je dat boek van Ben Hobring ook gelezen over moderne wetenschap in de tijd van de Bijbel? Daar vind je ook het één en ander over eten.

Koosje zei

Ja zeker Dicky, ik heb dat boek!
Interressant, al heb ik geen vragen over de echtheid van de bijbel. Ik heb het voornamelijk gekocht voor wat er over voedsel staat, maar kwam op hetzelfde neer als "Genesis dieet",
waar Ben Hobring ook naar verwijst.