donderdag 19 augustus 2010

Verandering......


Zoals ik al eerder vertelde, is mijn visie op gezond eten veranderd doordat ik me ging verdiepen in wat Gods bedoeling is voor ons om gezond te leven. Ik had me er altijd over verwonderd waarom al die wetten in de eerste bijbelboeken, ook over voedsel, vermeld worden als wij er niets meer aan zouden hebben. Er was me altijd geleerd dat christenen “alles” mogen eten....
Zo kwam ik bij een boek terecht wat over deze zaken gaat. Ook nog andere lectuur, boeken en artikelen. Ik heb pas nog van verjaardagsgeld een boek gekocht: “Moderne Wetenschap en de Bijbel”, door Ben Hobrink. Daar staat ook iets over eten in, maar meer over andere, interessante onderwerpen. Ik had ook altijd geleerd, geen bloed te eten, bloedworst was bij ons verboden, maar weet je dat er ook staat, in Lev 3:16,17: geen vet en geen bloed! Het vet was voor de Here!
En wat is een van de grootste problemen in deze tijd: vetzucht!
Als je interesse hebt, lees het boekje “Genesisdieet” , het is geen dieet, maar een verandering in je denken, je kunt het bestellen bij Bol.com.

Geen opmerkingen: