maandag 16 augustus 2010

Het verleden........


In een grijs verleden, - zo’n 35 jaar geleden, - kreeg mijn man geelzucht en had daardoor een streng dieet. Dan ga je op zoek naar alternatieven voor koffie en thee. We kwamen dan op kruidenthee. Tegenwoordig allemaal in de supermarkt keurig in alle soorten en smaken, maar toen was het een heel gedoe met die losse kruiden. We waren erg blij met rooibosthee, ook los, maar lekkerder dan die - vonden we toen - flauwe kruidenthee of pepermuntthee.
Ons eetpatroon werd heel anders, we gingen wat op de alternatieve toer met granenkoffie en sojabrokken (brrr). Tahoe (tofu) vonden de kinderen erg lekker. zo gingen we van de gierst naar de zilvervliesrijst en weer terug naar de aardappelstamppot met spekjes, want pa was weer beter en veel hadden we niet te makken in die dagen. Wat me het meest tegenstond is de sfeer die bij de zg natuurvoeding hoort. Je komt met zoveel alternatieve toestanden in aanraking en dat hoeft niet verkeerd te zijn , maar voelde me en voel me nog, daar niet zo in thuis.
Toch geloof ik dat gezond eten heel belangrijk is - ons lichaam is een tempel - en dat we geen dingen moeten eten die niet goed voor ons zijn.
Laat het duidelijk zijn, ik heb de wijsheid niet in pacht en weet het echt niet beter, nou ja soms.....:-). Het is voor mij ook een zoektocht en dat wil ik met een ieder die wil, delen.

Geen opmerkingen: