maandag 25 november 2019

Fruitdagen.....

De afgelopen jaren zijn er zo stiekemweg toch wat kilo's bijgekomen, ondanks we toch wel 'gezond' proberen te leven. Ik zocht naar een oplossing, want het is moeilijk voor mij - voor wie niet! - om niet te snoepen of gebak af te slaan op een verjaardag of ander feest.
Ik was blij dat er weer uit mijn geheugen opdook dat ik een jaar of 15 (of 20) geleden 3x in de week fruit at en dat dit een goed resultaat had. Het rijmt nog ook....

In augustus begonnen en ik kan het heel goed merken dat er een aantal kilo's af zijn. Ik weet niet hoeveel, ik ben niet zo van de weegschalen, heb er ook geen. Maar het bevalt prima en is goed vol te houden. Je moet wel van fruit houden natuurlijk, nu we beginnen altijd al elke dag met een schaal fruit: appel sinaasappel, peer, kiwi, enz. Halverwege de ochtend nog een stukje en als lunch weer enkele stuks. Bij de thee weer een stukje en dan om een uur of vijf een paar stukjes en een glaasje rode bietensap (schijnt goed te zijn tegen hoge bloeddruk). Bij het avondeten kook ik twee eitjes, de ene eet ik dan met een beetje groente en wat rauwkost en 's avonds eet ik dan het andere eitje nog. De volgende dag eet ik weer normaal en koekje bij de koffie enz. En ook in het weekend.

Je hoort het eigenlijk om de dag te doen maar dat vind ik zo lastig, in het weekend wil ik liever 'gewoon' eten, dus ben ik zo eigenwijs om het op maandag, woensdag en vrijdag te doen.
Is er iets bijzonders of zijn we een dag weg dan sla ik over, en ga weer dapper verder op de daarvoor bestemde dagen. Ik ben dankbaar dat ik dit weer 'herontdekt' heb en ga ontspannen ermee om!


1 opmerking:

Geke Braad zei

Wat mooi dat je weer actief bent op je blog!! Mooi om je verhalen te lezen. Ik ben niet nog niet zo heel erg bezig met bewust eten, maar de fruitdagen herken ik en inderdaad, die bevallen prima.