dinsdag 7 september 2010

Opruimen en opnieuw boodschappen doen.........


Het is fijn te merken dat er steeds meer mensen opletten op wat er allemaal in eten en drinken zit. Ook fijn dat er steeds meer producten zijn die enthousiast melden : zonder conserverings-
middelen en kleurstoffen! Nu is het nog een hele zoektocht, maar het is mogelijk om deze meestal schadelijke stoffen, te vermijden. Gewapend met het boekje “Wat zit er in uw eten?” zijn mijn dochter en ik de keukenkastjes ingedoken. Dat was toch weer even schrikken. Vooral de E621 zit in pakjes soep en sauzen, de laatste jaren was ik nogal gemakzuchtig en kocht nogal eens “pakjes en zakjes” . Dus ben ik gaan experimenteren om weer alles “vers” te maken. Eigenlijk veel lekkerder toch? Zelfs in biologische producten zit nog dikwijls iets “wat er niet in hoort”, je moet echt elk product checken. Ik zal een lijst vermelden van producten waar geen
“slechte” Enummers in zitten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Dag Koosje ;-)

Al een paar maanden zijn mijn vriend en ik ook in "de ban van de E nummers". In het begin zeker wennen omdat je van alle producten die je normaal gebruikt kikjt of het wel zo gezond is. Na een paar weken ben je er zo aan gewend dat het boodschappen doen, en minder tijd kost en we geven minder uit.

Door nog gezonder te eten en te drinken verdienen we het niet alleen terug met onze portemonnees maar ook onze lichamen komen tot rust. Minder last van hoofdpijn, eigenlijk helemaal niet meer. Minder last van onze darmen en meer energie. En dat laatste kunnen we zeker wel gebruiken in ons drukke bestaan.

Dus Koosje, bedankt voor het nieuwe E nummer vrije leven!!!

Koosje zei

Graag gedaan Joyce!
Enne... blijf de blog volgen, he!

Koosje